Results 1 to 12 of 12
  1. #1
    MSgt. Shooter Person
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Italy-Ferrara
    Posts
    460
    Gamer IDs

    Gamertag: atspac la faza

    Default Digital table for digital design.

    Hi guys,
    i like to design, and i just saw this section where a lot of people post their artworks, also digital designed by hand.
    I like use photoshop cs5, so i would like to buy a digital table, to design with hands... Can u tell me how much does it cost?
    Do u use it? is it useful?
    Just advise me about digital tables.
    thanks, sorry for my bad english.
    I love this community u ugly asses keep it up!
    Damn double posts they multiply like rats!
    atspac la faza

  2. #2

    Default

    You mean like a graphics tablet? I guess I'd recommend you look at the Wacom range and see which matches your needs/price range. If you wanna do digital art, I find having a graphics tablet an absolute necessity.

  3. #3
    MSgt. Shooter Person
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Italy-Ferrara
    Posts
    460
    Gamer IDs

    Gamertag: atspac la faza

    Default

    i mean like a small table wich i can connect to my computer and draw on graphic programs... i don't know if what i mean is a wacon, i'll check it out what's the price?
    I love this community u ugly asses keep it up!
    Damn double posts they multiply like rats!
    atspac la faza

  4. #4
    MSgt. Shooter Person
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Italy-Ferrara
    Posts
    460
    Gamer IDs

    Gamertag: atspac la faza

    Default

    i mean to make designs like this http://www.youtube.com/watch?v=_AK5qVLpXOA i don't really think that is done by mouse .-.
    I love this community u ugly asses keep it up!
    Damn double posts they multiply like rats!
    atspac la faza

  5. #5
    MSgt. Shooter Person
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Italy-Ferrara
    Posts
    460
    Gamer IDs

    Gamertag: atspac la faza

    Default

    and i saw a wacon, and yeah i think is a thing like that, i need
    i saw this bamboo wacon on ebay, it looks pretty good only for 24 Ç and the seller is top affidability http://www.ebay.it/itm/Wacom-CTT-460...item43abe70caa
    Last edited by atspac la faza; 05-05-2012 at 02:53 PM.
    I love this community u ugly asses keep it up!
    Damn double posts they multiply like rats!
    atspac la faza

  6. #6

    Default

    Quote Originally Posted by atspac la faza View Post
    and i saw a wacon, and yeah i think is a thing like that, i need
    i saw this bamboo wacon on ebay, it looks pretty good only for 24 € and the seller is top affidability http://www.ebay.it/itm/Wacom-CTT-460...item43abe70caa
    That seems to be a touch tablet only? In other words, it doesn't seen to have a pen? I'd recommend you get a tablet with a pen. I have seen Wacom Bamboo's with pens, so if I were you I'd have another look around. You really need a graphics tablet with a pen for the level of precision needed to do art like the art in the video you posted. And also, you get what you pay for, so I wouldn't expect a Bamboo tablet to be able to compete with an Intuos tablet.

  7. #7
    MSgt. Shooter Person
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Italy-Ferrara
    Posts
    460
    Gamer IDs

    Gamertag: atspac la faza

    Default

    a wacon tablet cost 779 € i can't buy that... are there other wacons that cost less?
    like these, they don't cost so much http://it.shop.wacom.eu/Prodotti/Bamboo original site, can u tell me if they are good enough for digital art?
    for exemple "BAMBOO Fun S touch e pen"..
    Last edited by atspac la faza; 05-06-2012 at 02:39 PM.
    I love this community u ugly asses keep it up!
    Damn double posts they multiply like rats!
    atspac la faza

  8. #8

    Default

    This one looks good for you...

    http://it.shop.wacom.eu/Prodotti/Bam...-Pen/?c=346932

    Though, I don't speak Italian and I use an Intuos, so I'd recommend Googling up some reviews on it, just to be sure it's what you're looking for.

  9. #9
    MSgt. Shooter Person
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Italy-Ferrara
    Posts
    460
    Gamer IDs

    Gamertag: atspac la faza

    Default

    Hmmm yeah thats nice thanks
    I love this community u ugly asses keep it up!
    Damn double posts they multiply like rats!
    atspac la faza

  10. #10
    MSgt. Shooter Person
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    106
    Gamer IDs

    Gamertag: Kryll Klinton

    Default

    i use the Wacom intuos 4 large very awesome tablet!!!!!!!!
    Level: 92 Red
    Play as: Prescott/Savage Theron
    Onyx Medals: 34 | Medals Progress: 95%
    Starting Weapons: Retro Lancer Skin: Gold /Gnasher Skin: Onyx

  11. #11
    MSgt. Shooter Person
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Sera
    Posts
    370
    Gamer IDs

    Gamertag: Zubi Fett

    Default

    Quote Originally Posted by itsbenniblack View Post
    i use the Wacom intuos 4 large very awesome tablet!!!!!!!!
    Yeas, but this is more for concept art designers ETC, i won't recommend it to some one who wont use it that much. Even tho its one of the BEST ones out there, most designers use it.

    Again, for that price you rather use it!!!!
    "Fear the Onyx Guard"


    "Thank you to everyone involved on the creation of the Gears of War universe, I've truly enjoy it so far"

  12. #12
    MSgt. Shooter Person
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    106
    Gamer IDs

    Gamertag: Kryll Klinton

    Default

    Quote Originally Posted by Zubi Fett View Post
    Yeas, but this is more for concept art designers ETC, i won't recommend it to some one who wont use it that much. Even tho its one of the BEST ones out there, most designers use it.

    Again, for that price you rather use it!!!!

    yeah if your not fully serious about design then i wouldnt suggest getting it.
    but i use it for everything my graphic design, my art concepts, me retouch for my photography
    i dont even use a regular mouse anymore all i use is my tablet
    Level: 92 Red
    Play as: Prescott/Savage Theron
    Onyx Medals: 34 | Medals Progress: 95%
    Starting Weapons: Retro Lancer Skin: Gold /Gnasher Skin: Onyx


 

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •